Na hlavní stránku horolezeckého oddílu TJ Lokomotiva Teplice
Velká Fatra
23. 2. – 3. 3. 2018
Hynek, Míra a bratři Vestfálové pod nulou.

Nádražní přivítání v půl šesté ráno v Kral'lovanech | V L'ubochnianském sedle

Cesta po rovném hřebeni odsýpá

Tenhle pramen teče i v mrazech – nemusíme rozpouštět sníh

Pohádkové výhledy na Malou Fatru – před třemi lety jsme tam byli

Souběžný hřeben Velké Fatry

Ranní venčení (vlevo nahoře) stojí přemáhání, protože je pěkná zima

Stan se přes noc obaluje ledovým krunýřem a ráno se špatně balí | Vzhůru do kopce

Úsměv tuhne na rtech … | … když se sápeme do kopce v sypkém sněhu a sněžnice nám ujíždějí ze svahu

Naše dobré pomocnice

Nejrychlejší způsob sestupu strmých svahů

Sám se divím, co ty dřeva vydrží (myslím sněžnice, ne ty dva greenhorny z druhého stanu)

Zimní pohádka

Po ohřátí bomby v ešusu s horkou vodou hoří vařič výrazně lépe | Tepelná příprava potravin před požitím – chleba je ledovatý a paštika zmrzla na kámen

Dolů to jde rychle | Nahoru pomaleji

V dálce vidím | Krásný hřeben s převějemi

Chata pod Borišovom je na dohled, dnes tam přespíme, Mírovy omrzající nohy potřebují oživit v teple

Odpoledních příjemných -16 °C | Zákaz močení před chatou jsme naštěstí nebrali na lehkou váhu – jedna z možných večeří, míchaná vejce, prý byla z turistů co tu spali před námi

Petrolejové lampy, pivo a my

Borišov v dálce, stoupání na Ploskou

Odpolední mráčky věstí zhoršení počasí, rozhodujeme se pokračovat až do večera, druhý den byla mlha

Tak tohle je správná zímní rekreace

Fantastické počasí na nejvyšší části pohoří, v dálce Nízké Tatry

Vrcholový snímek na Ostredoku 1593 m (skutečný vrchol je ještě o 3 metry vyšší)

V dálce na obzoru Krížna

Balení posledního tábora

Poslední kilometry lesních cest nejsou zadarmo | Sněhu je hodně a jízdní řády jsou proto zavěšeny proklatě nízko

Závěrečné pivo v Ružomberoku

A něco na cestu do vlaku
Teploty

Teploty v průběhu expedice. Nad nulu jsme se dostali jen přes noc v chatě. Svislé čáry v grafu jsou půlnoci.
Výškové profily
23. 2. Přejezd nočním vlakem Praha–Kraľovany, další den v půl šesté ráno vlakem Kraľovany–Krpeľany

24. 2. +755, -190

25. 2. +395, -165

26. 2. +280, -315

27. 2. +340, -310

28. 2. +530, -470

1. 3. +675, -695

2. 3. +115, -840
3. 3. Ranní odjezd z Prahy

Celkový profil, +3090, -2985